Data dodania: 11.08.2017  |  wyświetlenia: 165
Projekt „Odblask to nie obciach”
Celem tej akcji jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez wzrost świadomości związanej z byciem świadomie widocznym na drodze oraz promocją używania elementów odblaskowych głównie wśród dzieci i młodzieży, ale także wśród dorosłych.

Cel ten ma być osiągnięty przez prezentację m.in. w przedszkolach i szkołach Ostrołęki oraz powiatu ostrołęckiego „urządzenia” nazwanego „magiczną” tubą.

 
Tuby w prosty, ale jednocześnie bardzo dobitny sposób pokazują różnicę jak po zmierzchu widoczna jest osoba z odblaskami lub bez nich. Ich wielką zaletą jest to, że w każdej chwili i w dowolnym miejscu, bez względu na porę dnia i nocy możemy zaprezentować symulację drogową „po ciemku”. 
 
Co można w ten sposób osiągnąć?
- przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo na drogach
- zmienić sposób myślenia i podejścia do problemu bezpieczeństwa na drodze tak wśród najmłodszych jak i ich rodziców
- wypromować nawyk noszenia odblasków
- każdy z nas ma wreszcie, może i niewielki, ale jednak wpływ, żeby coś zrobić a im więcej nas będzie, tym większy będzie efekt i wydźwięk tej akcji.
 
Olbrzymią zaletą tej akcji jest to, że nie jest jednorazowa. Ma ona z założenia trwać, co najmniej pół roku a może i dłużej. Żeby była ona pewnego rodzaju inspiracją i tym przysłowiowym „kijem włożonym w mrowisko”, który sprowokuje dalsze działania. Na stronie organizatora akcji www.y4u.pl będzie pełna informacja na temat akcji. 
 
Bezpieczeństwo jest pojęciem wirtualnym i czymś „nienamacalnym”. Bardzo często słyszymy, że „nas to nie dotyczy” lub „nam się takie rzeczy nie przytrafią”. Ale czy tak jest naprawdę? Statystyki mówią coś zupełnie innego. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że każdego dnia na polskich drogach ginie ok. 10 osób, z czego 4 to piesi i rowerzyści, często nieoznakowani. Pamiętajmy, że wszyscy jesteśmy uczestnikami ruchu drogowego. Piesi, rowerzyści, motocykliści i kierowcy samochodów – wszyscy w takiej czy innej formie korzystamy z dróg i jesteśmy ich użytkownikami. I każda z tych grup ma w pewnym sensie wpływ na inną. Edukując najmłodszych mamy wielką szansę nauczyć ich prawidłowych wzorców zachowań, które później „zabiorą” ze sobą najpierw na rowery a potem do samochodów. Czy będą to te dobre, czy złe zależy również od nas.
.
Partnerami akcji są m.in.:
- Urząd Miasta Ostrołęki
- Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce
- Komenda Miejska Policji w Ostrołęce
- Straż Miejska w Ostrołęce
- Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
- Nikko Sushi
- Forma5Club
- Tettsui Security
- Galeria Bursztynowa
- MJ Projekt
- Piekarnia Kurpiowska Serafin
- Mróz Inżynieria
- Prospreco Polska
- Kwiaciarnia „Ewa”
- Oldar 
- Englishtop
- Max-Pro
- Agencja Reklamowa 2er
 
 
Słowo od pomysłodawcy i organizatorze akcji: Nieformalna grupa „Sławek & Przyjaciele”.
Bezpieczeństwo na drogach jest jednym z naszych priorytetów, ale realizujemy również wiele innych akcji: pomagaliśmy powodzianom, zbieramy słodycze dla biednych dzieci, uczestniczymy w międzynarodowych wymianach i kursach. Organizujemy też i takie bardziej szalone i nietypowe akcje jak coroczny Wielki Wyścig Butelkowy w ramach imprezy organizowanej przez UMB „Ster na Bydgoszcz” czy bicie rekordu Guinnessa w budowie największej łodzi z plastikowych butelek. O tych i innych naszych akcjach i inicjatywach możecie Państwo dowiedzieć się na www.y4u.pl.
 
Opinie i komentarze
Sortowanie
no i co | 2017-08-17 10:04 | IP *.*.158.171
UM jest \"partnerem\" tylko na potrzeby \"podniesienia rangi wydarzenia\". Widziałeś na zdjęciach kogoś z UM...???Nawet dup nie chciało im się podnieść ze stołków ( leżaków:) , a co mówić o jakiejkolwiek pomocy. Szczególnie wydział promocji nic nie znaczący, kulejący, a często nawet szkodzący miastu! Wstyd, żenada i kompromitacja!
no i | 2017-08-11 11:30 | IP *.*.192.138
Jak UM może być partnerem takiej akcji, jak do tej pory nie zaprojektowało i nie zbudowało ani jednej prawidłowej drogi dla rowerów?
Strona 1 z 1
Dodaj komentarz
Akceptuję ragulamin dodawania komentarzy.
Info Ostrołęka - Ostrołęcki Portal Internetowy
Kontakt - tel: 698-857-538, e-mail: redakcja@info-ostroleka.pl | Reklama - tel: 698-857-538, e-mail: reklama@info-ostroleka.pl
Reporter - Alan Baczewski - e-mail: alan.baczewski@info-ostroleka.pl
Redakcja: Portal Informacyjno - Reklamowy Klaudia Baczewska | Portal na licencji firmy MASURIA Krzysztof Szyszkowski - ks@masuria.pl
003